werving

12 maart 2015 - Zanzibar Town, Tanzania

Dinsdag ben ik samen met ellen naar een ziekenhuis in stown town geweest. Na even zoeken kwamen er aan op de afdeling waar we moesten zijn, een lokale arts stond ons te woord. De therapie tijd was net voorbij toen weer kwamen maar hij nodigde ons uit om donderdag ochtend terug te komen. Er werken nl fysiotherapeuten uit noorwegen, zij behandeling heel veel kinderen met beperking (lichamelijk en/of geestelijk). Dit leek ons idd goed om weer terug te komen.
Vanmorgen(donderdag) in de nacht eerst geertje uitgezwaaid. In de ochtend zijn we weer naar ziekenhuis gegaan. We zagen betrokken ouders bij de fysiotherapie. We zagen ook veel kinderen, we spraken met de fysiotherapeut uit Noorwegen. Zij vertelde Hoe hun te werk gingen.
Ze vertelde dat iedereen word geregistreerd die bij hun komt en dat als woj de lijst mogen inzoen we ook bij namen van kids komen en vooral of ze uit chuwkani komen.
Dus wij naar die arts die zo'n lijst zou moeten hebben. Hij wou ons graag helpen en wanneer we dinsdag ochtend om 8.00 daar weer zijn, zou hij de lijst hebben van de kids uit chuwkani. Ook zou hij ons voorstellen aan de ouders van de kinderen die de komen keren fysio hebben. Er komt dus nu echt schot in de zaak!!!!

Ondertussen hebben leyla en hanne in het dorp 3 kinderen bezocht die waarschijnlijk goed passen in het project. .
As dinsdag komt er al een meisje en vrijdag komen er twee bij.

Na het ziekenhuis zijn we naar de vriend van ellen geweest in een deel van stown town. Deze vriend heeft ook rond gekeken naar kinderen met beperking die thuis zitten de hele dag.
We gingen eerst naar een jongen sale, jaar of 14 en als ik mag schatten een niveau van peuter. .Hij zat hele dagen thuis.
Vanaf daar weten we van de 1 naar de ander gestuurd. Veel kids ook tegen gekomen allemaal met eigen verhalen.
Teveel om te schrijven. Wel hebben we 2 kinderen met ouder gevraagd om woensdag langs te komen en dat gaan ze doen.

Volgende week gaan we echt een start maken. Zo veel zin in..

1. Rick:
    Heel veel indrukken dus.
    Goed om te horen hoe je bezig bent.
    Mooie foto's.
    Ik wacht met smart op je verhalen als je weer terug bent.

Greetz, Rick
  2. Anneke:
    12 maart 2015
    Wat een indrukken daar lijkt me erg moeilijk
  3. Geertje:
    12 maart 2015
    Goed bezig dames! Klinkt als een uitdagende dag met mooie contacten en mogelijk heden voor de kinderen en tot project! Top! Zet em op. En nog bedankt voor te uitzwaaien vannacht! Xx
  4. Geertje:
  5. Mark:
    Hee gerda,
    zo te zien gaat alles goed daar. Mooie foto's en indrukken. Succes en mooie tijd daar
  6. Dineke:
    12 maart 2015
    Tjonge wat een indrukken maar ook heel mooi om te lezen hoe en wat jullie daar doen. Veel zegen op jullie werk gewenst. Liefs mam
  7. Chantal:
    12 maart 2015
    Jeetje wat ontzettend veel indrukken zal je daar opdoen,..
    Probeer dicht bij jezelf te blijven meis.
    En geniet!!!
    Xxx