zanzibar

7 februari 2018 - Zanzibar, Tanzania

Maandag ben ik op zanzibar aangekomen, in Lusaka airport had ik nog wat stress omdat ik in mijn tweede koffer 3 safeboxen had en hun dit heel verdacht vonden...gelukkig kwam het weer goed na dat praten en uitleg.

Ik had afgesproken met Ellen dat ik om tien uur zou landen en dat ze me dan ophaalt samen met drie andere vrijwilligers. Nou had mijn vliegtuig (je) vertraging en zat ik in een andere dan dat ik had geboekt...heel apart, maar goed ben er gekomen. Het blijkt dat er twee vliegtuigen om dezelfde tijd vlogen en de drie andere vrijwilligers zaten (uiteraard) in de andere...bijna had ik Ellen gemist...

Eerst zijn we naar het project in Paje gereden. Het is totaal niet te vergelijken met hoe ik het drie jaar geleden heb meegemaakt. Het project was toen ook in chuwkwani en nu fus in paje (Google dat maar eens ;)). Het terrein is groot en er staan allemaal huisjes. Ook 1 voor de kids met twee ruimten voor de emb'ers en twee klaslokalen voor de kids met beperking en wat leervermogen.
na een rondleiding gingen we naar mijn verblijf in paje. Ik zit niet op het terrein omdat ik bezoeker/vrijwilliger ben. Hierdoor heb ik aangegeven dat ik graag ook wil genieten van de vrijheid om bv aan het strand te wandelen, wat niet mogelijk is als ik op het terrein van het project verblijf.
Ik verblijf in een dorm, dit is een slaapzaal voor 8 personen. Best even wennen dus...
verder ziet het er hier super chill uit, dichtbij het strand, heel veel chill plekken (hangmat, ligbedden enzo) verder ook een restaurant (je).
nadat ik me geïnstalleerd had, zijn we met de vrijwilligers en uiteraard dus ook Ellen naar het strand gegaan. Dit was gezellig en heb een poos (bij)gekletst met Ellen.

Hierna terug naar mijn lodge en de boel verkent... (foto's volgen..)
dinsdag was het dan zover, de eerste project dag. We zijn met een busje langs verschillende emb kinderen gereden om ze op te halen..helaas was niet iedereen thuis en sommige ziek. Eenmaal op het project waren er wel ouders gekomen met hun kind, zij komen uit o.a. stone town.
we hebben kennis gemaakt en zijn eigelijk gelijk begonnen met doorbewegen en gewerkt aan doelen.
voor mij is het nog aftasten met dat ik extra kan doen op sofisch gebied . momenteel let ik op de warmte, op buikklachten en spanningen. Ik hoop morgen (donderdag) al voorzichtig te kijken of ik al een olie kan gebruiken. Jammer genoeg kan ik (nog) niet met de ouders praten of wat hun zien bij hun kind en wat ze momenteel zelf al doen of inzetten.
Zoals ik nu inschat ben ik op een niet gunstig tijdstip gekomen hiervoor, omdat je me de vakantie eerst niet opstarten en nieuwe vrijwilligers inwerken.......maar ja, nu ik er wel ben, bekijk ik wat kan en accepteer ook dat het niet kan.
dinsdag tot en met zaterdag middag is de school open en ga ik er dus heen . Zoals je misschien dan zelf hebt gezien, ben ik zondag en maandag vrij...
afgelopen twee dagen ben ik me het projectwerk het strand gaan verkennen, heerlijk wandelen en 1x al gezwommen.
hier in de lodge komen ook regelmatig backpackers, ze zijn alleen en slapen dan 1 tot 4 nachten hier. Ik merk dat er snel contact is en je dus eigelijk niet eens veel tijd hebt om ff boekje te lezen...

Voor nu hou ik het even hierbij..
alleen moet ik nog zeggen dat ze hier een heerlijke douche hebben♡♡♡