laatste dag in Zambia....

4 februari 2018 - Lusaka, Zambia

Wow wat vliegt de tijd!!! Vanavond ga ik weer verder op reis naar zanzibar.

Afgelopen week super fijn gehad, weet niet eens meer waar ik de vorige keer gebleven was.
In de tijd dat ik hier bij elemon en kritiek was mocht ik meekijken hoe ze hier leven. Voor mij nu ook meer voor de stellen hoe het is als ze een nieuwsbrief sturen.

Op de zondag hebben we gekerkt , 1x bij een broer van elemon daar de daarna uitgenodigd werden. En vandaag maar een andere plaatselijke kerk. Omdat elemon ook pastor is worden ze gelijk ook aangesproken en een plek die gewezen (liefst vooraan )
het zingen gaat vaak uit volle borst en een band. Vanmorgen kwam daar nog een element bij; joedelen/gillen...

Verder zijn we afgelopen week naar livingstone geweest, zoals de naam al vermoed, vernoemd naar livingstone. Bij livingstone heb je de Victoriawatervallen die je echt gezien moet hebben als je in Zambia bent..prachtig adembenemend mooi.
Ook zijn we een safari wezen rijden en ook hier word je stil en zie je hoe prachtig de schepping (nog) is. Het hoogtepunt was; giraffen!!!!
Beide gebeurtenissen deden me weer meer realiseren van hoe groot en machtig onze Vader is.

Naast deze mooie bijzondere dingen was ik de afgelopen dagen ook niet fit, dus hebben we ook vooral rustig aan gedaan. Hierdoor hebben kristien en ik ook veel tijd gehad samen, waardoor we veel hebben kunnen praten.

Ik kijk dus terug op een hele goede tijd, dankbaar dat ik dit mag beleven.

Dan de wist je dat;
-auto's hier links rijden
-Ik me vaak vergist heb in welke kant je dan instapt in de auto
toen ik hier aan kwam er hele lieve pupies zijn
-jammer genoeg 1 pupie het niet overleeft heeft
-je hier wel heeeel vaak je handen wast
-dat je hier bij elkaar een dienende houding hebt
-geen douche is
-hier bij het huis een haan rondloopt die wel erruug veel kraait
-de kip van het huis in het raampje van de douche slaapt en je in de nacht dus erg kan schrikken.
-het water hier door de gemeente geleverd word en niet constant is
-gemeente water soms wel heeeel veel chloor bevat wat nog erger ruikt dan bij een zwembad.
-het avondeten hier echt avond eten is
-je hier met je handen der
-dit in het begin erg raar en onwennig aanvoelt.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan Troost:
    5 februari 2018
    Geweldig lieverd. Wat doe jij weer een levens ervaring op! Het entousiasme spat ervan af! Geniet van elke dag. Gr. Papa