vervolg

24 maart 2015 - Zanzibar Town, Tanzania

Zaterdag kwamen hier dansers om de kinderen uit de buurt te vermaken. Alleen werkte het weer niet mee, het bleef maar regenen....
De dansers kwamen wel en we hebben het gewoon in huis gezellig gehad..
Zondag gingen we naar de kerk hier in Chukwani. Een moeder die op ons project komt nam ons mee.
Uiteraard weer een plensbui op ons hoofd en behoorlijk door de modder ons bewogen om daar te komen.
Alles ging in swahilli, maar de pastor sprak ons ook spontaan aan in Engels, leuk en fijn om ook deze kerk te bezoeken!!
Savonds nog even naar stone town gegaan met een aantal vrijwilligers.

Maandag met hanne naar stone townggeweest om te shoppen (tja ik kan niet met lege handen terug komen toch)

En vandaag, ja heel hartverscheurende casus gehad.
Het jongetje waarover ik schreef in de vorige blog kwam vanmorgen. Eerst gekeken wat hij fijn vind en wat hij kon. Ondertussen waren leyla en hanne met moeder in gesprek.
Daar kwam naar voren dat ze twee uur moet reizen om in chukwani te komen en ze de andere kinderen thuis achter moest laten en dus niet rustig zat. .
En nou was meer de vraag, kunnen we ook een soort van thuiszorg regelen..
Hierover zijn we nog aan het denken, waar kunnen we, wat is realistisch, en welke gevolgen heeft dat voor het project.
Als ik hier langer zou zijn, zou ik zo mijn vrije dag ervoor opofferen..maar helaas, dat gaat dus niet meer...
Wat wel tof is, is dat ik antwoord heb gekregen van de fysio van amerpoort. .heel gaaf dat ze mee denken en advies geven!!

Verder deze middag kwamen er twee andere kids spelen, 1 moeder krijgt engelse les en de andere was met communicatie moeilijk omdat we geen tolk hadden. .maar gelukkig met handen en voeten kom je ook een eind...
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan Troost:
    24 maart 2015
    Zo te lezen werpt het al zijn vruchten af .
    Wat fijn dat de Here jullie deze gaven heeft gegeven.dikke knuf mam.
  2. Tineke v d Lee_ van Elk:
    24 maart 2015
    Leuk hoor Gerda om zo je verhalen te lezen. Het gaat nu al wel weer opschieten om naar huis te gaan. Veel plezier verder.
  3. Herma:
    24 maart 2015
    Je maakt een hoop mee zeg! Mooi om dat zo te kunnen volgen :)
  4. Jannie:
    25 maart 2015
    Mooi Gerda dat jij je ervaringen deelt met ons en wij zo een idee krijgen wat je daar doet.Nog veel plezier en sterkte daar, geniet ervan.
  5. Rick:
    25 maart 2015
    Het blijft mooi om al je verhalen en belevenissen te lezen.

Rick
  6. Sabine van Sinttruije:
    25 maart 2015
    Fijn om je verhalen te lezen Gerda!
    Ps: ik neem niet aan dat de fysio waar je over sprak Karel is?! ;-P
  7. Rick:
    26 maart 2015
    Hoi,

Je krijgt ook de groeten van Liesbeth.
    Ze vraagt steeds hoe het met je.
    Leeft wel met je mee.

Rick