project

4 maart 2015

Maandag was het dan zover, we zijn vertrokken naar Chukwani. Hier staat het huis en ook de ruimte om de kinderen te kunnen ontvangen.
Ellen was er zelf ook pas twee dagen dus we kunnen nog veel doen.
Het huis waarin we verblijven is luxe voor Afrikaanse begrippen, zo hebben we een aantal kamers, keuken (van ikea;)) Water douche en toilet.
Niks te klagen dus!!!
Er zijn ook nog twee meiden uit België, ze zijn hier om opdrachten te doen voor school. Leyla en hanne.
We zijn met zijn vieren in de middag de weg naar het strand te zoeken, deze moest dicht in de buurt zijn. ...helaas niet gevonden, maar wel een hele dorpswandeling gehad en al wat mensen gesproken.

Dindsag zijn we met de ruimte aan de gang gegaan die voor het project is. Dit is en schuurtje en die moet helemaal opgeknapt worden. Helemaal leuk dus! !!
Vandaag hebben we hulp van de buren gevraagd om cement te maken, ook erg leuk en handig om te zien. Foto's heb ik ervan gemaak en erbij gedaan.
Zelf ook met cement aan de gang, dit om alle gaten en muren weer egaal te maken. .
Over tussen had ik het idee om met een mozaïek een bord te maken met more africa erop. Heel relaxt kon ik dit onder de boom doen, helaas alsnog wat verbrand...

Het project is nu eerst; ruimte in orde maken, kinderen werven. Hier zijn hanne en leyla mee bezig, door in het dorp wat rond te gaan..
Waarschijnlijk zou ik in het begin moeizaam gaan, omdat ouders niet zomaar even hun kindje meegeven of überhaupt zeggen dat ze een kindje met handicap hebben.
Nu is er eerst ook vertrouwen nodig in ons..
Vanavond spraken we een mevrouw die bij een ministerie van gezondheid werkt en dat we eens bij een ziekenhuis moesten kijken, dit lijkt me idd leuk om te zien.
Ik had al de opdracht om eens hier het lokale ziekenhuis te bezoeken envovoorzichtig te informeren naar de zorg van gehandicapten hier.
Misschien dus twee bezoeken in het ziekenhuis..

Zaterda

1. Dineke:
    4 maart 2015
    Tjonge Gerda er wordt wel wat van jullie gevraagd. Wij bidden voor jullie dat het gezegend mag worden. Lieve schat succes mam
  2. Anneke:
    4 maart 2015
    Denken aan jullie en je mooie werk in gebed bij jullie
  3. Jonneke:
    4 maart 2015
    Ik zag die mozaïek en dacht oh dat is vast Gerda's idee en creativiteit. Leuk om te zien dat je jou talent daar ook mag inzetten voor het welzijn van die kids daar. Heel veel zegen en Het lied wat ik je wilde mee geven, maar misschien te laat bezorgd is, is aan de maaltijd wordt het stil uit opwekking. Je kent hem wel. Dien de ander en Heb hen lief zoals jij ook geliefd bent door Hem. Door te "zijn"
  4. Gerdien:
    4 maart 2015
    ah, dus toch een beetje world servants, met die cement-bezigheden. Hoop dat het allemaal voorspoedig gaat en dat het gaat lukken met het werven van de kinderen. Heel veel succes!
  5. Jan Troost:
    Trots op jou!!!!
  6. Annelies:
    7 maart 2015
    Hallo Gerda, wat een mooie foto's en verhalen! Heel veel succes, ik ben benieuwd. Liefs Annelies