tot nu toe echt even vakantie. .

1 maart 2015 - Zanzibar Town, Tanzania

Tot nu toe ben ik best toeristisch bezig, wat wel even fijn is; )
Ik trek momenteel veel op met geertje, wat goed bevalt.

Gisteren hebben we geniten van een zonsondergang, dat is toch best een happening hier. Wat leuk is, is dat je dan veel lokale mensen bij zee ziet en veel kinderen zwemmen, eigenlijk een sociale ontmoetingsplaats.

In de avond ontmoeten we Ellen(project leidster) met een vriendin die hier een poos woont.
We kletsen wat en het is gezellig. Daarna laten ze me zien waar ik zondagochtend naar de kerk kan. .
Het leek best te doen om terug te vinden. ..

vanmorgen ben ik dus zelf op pad gegaan. Ik liep langs een grote weg en DACHT zo kom ik er wel...nou niet dus..na lang lopen en nog steeds nieteen kerk of herkenningspunt tegen te komen, gevraagd daar aan 1 van de jongens de weg..eerst werd ik terug gestuurd en daarna had een jongen me in een soort busje stuurde. Even dacht; yes ik kom er toch nog.. We reden stone town uit (huhuh??) Uiteindelijk werd ik bij een kerkje uitgezet..de dienst was al voorbij. Wel werd ik hartelijk ontvangen en was welkom....
Maar ondertussen had ik geen idee waar ik zat, dus uitgelegd dat ik een kerk in stone town bedoelde.. dat was geen probleem zei ze, neem de bus terug en zeg dat je nog st jozefs wil..
Zo gezegt zo gedaan. Ik werd idd nu bij een kerk afgezet, maar niet degene die ze me gisteren wees. Maar ik dacht Ach ik ga toch maar.
De Engelse dienst was al voorbij, maar ik kon bij de lokale mensen ook aanschuiven. In begin verstond Ik er niks van maar het voelde wel ok. Als cadeau kwam er een amirikaanse spreker dus kon ik toch meegenieten.

Eenmaal uit de kerk kreeg ik een belangrijk monument te zien en een huis die er bij zat. (Normaal betaal je ervoor) wel leuk dus.

De terug reis was ook weer via een hele omweg maar heb veel gezien onderweg.

In de middag zijn we (met geertje) naar prisoneiland gegaan..heerlijk op een bootje daarna het eiland bezocht. Er zaten super veel schildpadden (foto's staan op mijn camera...) echt heel bijzonder en ook heel gaaf om daar de stranden enzo te zien..adembenemend.

Morgen gaat het project beginnen. Hoe het internet daar is weet ik niet, vandaar dat ik nu nog even blog..
Morgen gaat beginnen dus waar ik voor gekomen ben, ben zooo benieuwd

1. Jannie:
    1 maart 2015
    Wat spannend allemaal vandaag Gerda. Allemaal weer goed gekomen gelukkig.
  2. Tineke v d Lee_ van Elk:
    1 maart 2015
    Hoi gerda wel leuk zo te horen maar ook wel spannend. We denken aan je en geniet ervan. Gr onno en tineke
  3. Chantal:
    1 maart 2015
    pfff respect voor jou ;-)
    fijn te lezen dat alles goed gaat en dat je geniet.
    Veel succes morgen. Hopelijk is er een goede internet verbinding zodat je ons op de hoogte kan houden.

Pas goed op jezelf ^-^
  4. Esther:
    Stoer hoor!
  5. Merel:
    Lieve Gerda
    Wat super mooie foto's fijn dat je goed bent aan gekomen
    Veel succes morgen en lekker genieten
    Liefs van Merel
  6. Gerdien:
    1 maart 2015
    ...en dat gaat er gewoon ff in dr eentje op uit, in een vreemd land. Je bent ook niet echt bang aangelegd, he? Ik zie het me zelf geloof ik nog niet zomaar doen.... Fijn dat je nog wel een kerk gevonden hebt, en meteen aardig wat van het eiland heb kunnen zien. Heel veel succes morgen, als project echt gaat starten, Maak er iets moois van!
  7. Janny:
    1 maart 2015
    Hoi gerda wat leuk dat je het na je zin heb en mooie foto's hier alles goed geniet ervan groetjes van bob en janny
  8. Rick:
    2 maart 2015
    Leuk om te horen dat je je draai een beetje als toerist.
    Ik blijf lezen.
    Ook fijn voor je dat je een kerk gevonden hebt.
    Veel succes verder en ik lees wel weer als je blogt.
    Rick
  9. Marielle:
    2 maart 2015
    Leuk om te lezen Gerda! Succes op de dagopvang!
  10. Sita:
    Hey Gerda

Wat een super leuk en spannend avontuur zeg echt waanzinnig leuk om zo mee te kunnen genieten door het lezen van jouw blog.......hie is het vandaag gegaan?
  11. Tridia van der Laan:
    3 maart 2015
    Fijn dat je goed bent aangekomen, en al een en ander van het land hebt kunnen zien. Leuk om te lezen en de foto's te zien. Succes met het project.